English
پنج شنبه ٠٢ آذر ١٣٩٦
ورود به سایت شخصی

نام و نام خانوادگی: دکتر حسن علیپور

مرتبه علمی: استادیار پایه 4 

پست الکترونیکی :hasan.alipour2006@gmail.com

 

 

  • Electric Vehicle
    Electric Vehicle

  • Maglev Train
    Maglev Train

  • In-Wheel Motor
    In-Wheel Motor

  • Renewable Energy
    Renewable Energy

تحقیق و پژوهش

پایان نامه های دوران تحصیل:

 

عنوان پايان‌نامه

مقطع تحصيلي

نام استاد يا اساتيد راهنما

طراحی سیستم ردیاب نقطه­ حداکثر توان (MPPT) برای نیروگاه­های خورشیدی فتوولتایی با استفاده از روش اغتشاش و مشاهده­ گام متغیر

کارشناسی

دکتر محسن کلانتر

طراحی استراتژی مدیریت توان برای خودروهای ترکیبی شارژ شونده (پلاگین) با هدف کاهش مصرف انرژی و تولید آلودگی

کارشناسی ارشد

دکتر بهزاد آسائی

طراحی کنترل­ کننده­ تحمل ­پذیر خطا جهت بهبود پایداری خودروی الکتریکی چهار چرخ محرک با درایو القایی

دکتری

دکتر محمد باقر بناء شريفيان مشاور: دکتر مهران صباحی

 

طرحهای پژوهشي :

ردیف

عنوان طرح

وضعیت

محل اجرا

نوع همکاری

1

بررسی استفاده از انرژی فتوولتایی در خودروهای هیبریدی

اتمام یافته

شرکت پارس خودرو

مجری طرح

 

 

  ·  موضوعات تحقیقی مورد علاقه:

                  1.     خودروهای هیبریدی و الکتریکی

                  2.     انرژی های نو و تولیدات پراکنده

                  3.     درایو و کنترل موتورهای الکتریکی دورانی و خطی

                  4.     کنترل و مکاترونیک     

 

پایاننامه های کارشناسی ارشد راهنمایی شده :

 

- سعید مجیدی، طراحی کنترل­ کننده به روش فیدبک خطی­ ساز و کنترل مد لغزشی برای کنترل موقعیت و سرعت موتور القائی، شهریور 1394

- کریم کیومرزی، محرکه بدون سنسور موتور­القائی سه فاز با استفاده از مبدل ماتریسی با قابلیت افزایندگی-کاهندگی ولتاژ، شهریور 1394

-نسیم باقری، کنترل نرخ یاو (چرخش) خودروی الکتریکی چند چرخ محرک با درایو DC، بهمن 1394

 -زهرا سرافرازی، طراحی کنترل­کننده برای سیستم هدایت و موتور محرک یک آسانسور خطی بدون کابل با استفاده از روش­های کنترل مد لغزشی و کنترل مستقیم نیرو، شهریور 1395

  - حسین جلیل گلزار، جایابی مکان منابع تولید پراکنده در شبکه های توزیع به منظور کاهش تلفات و بهبود پروفیل ولتاژ با الگوریتم کرم شب تاپ، آذر 1395

 - سید رضا قهاری حسینی، جایابی بهینه ادوات FACTS شامل TCSC، SVC و UPFC به منظور افزایش قابلیت اطمینان در سیستمهای قدرت با استفاده از الگوریتم ژنتیک، شهریور 1396

 

پایاننامه های کارشناسی ارشد تحت راهنمایی:

  - علیرضا مصطفی زاده، مدل­سازی و درایو موتور القایی خطی یک طرفه به روش کنترل جهت میدان

 -  سعید رسالی احدی، تعیین ظرفیت بهینه ی سیستم هیبرید فتوولتاییک و توربین بادی متصل به شبکه با هدف حداقل سازی هزینه در شرایط آب و هوایی تبریز با الگوریتم PSO

- جلیل فکری، کنترل ولتاژ و فرکانس در سیستم هیبریدی پیل سوختی اکسید جامد، انرژی فتوولتایی و باتری با استفاده از کنترل کننده منطق فازی

- میلاد جهانگیر کوزه کنان، طراحی یک کنترل کننده مقاوم برای درایو موتورهای سوءیچ رلوکتانسی برای کاربرد در یک خودروی الکتریکی

- علیرضا پرمحمدی علیشاه، کنترل گشتاور موتورهای سنکرون مغناطیس دائم با استفاده از مدل های پیش بین و اینورتر منبع امپدانسی

 

       

 کلیه حقوق مادی و معنوی برای دانشگاه آزاد واحد شبستر محفوظ است.